FANDOM

שיווק באינטרנט באינטרנט באינטרנט 2.0: מכירות באינטרנט ופרסום באינטרנט בווב 2.0

שוק הפרסום העולמי מגיע היום ל428 מיליארד דולאר. רוב הכסף הולך על פרסום בטלוויזיה ובעיתונים. אבל בעידן הפוסט-טלוויזיוני והפוסט-עיתונאי של ווב 2.0, התברר ש50% מכסף זה מתבזבז על הקהלים הלא נכונים. זאת אומרת שכ214 מיליארד דולר מתבזבזים!!!. האם תוך כמה שנים ווב 2.0 יקח את כל 200 מיליארד הדולר? התשובה היא חד משמעית כן. אבל בעזרת ווב 3.0 הבא עלינו לטובה.

במאמר זה נביא ארבעה סיפורי מקרה, מספר טיפים לכל מקרה, ומילון מונחי שיווק באינטרנט באינטרנט, הפרסום והמכירות בווב 2.0. סיפורי המקרה יהיו בתחום הבנקאות, המדיה, הטלקום ומוצרי הצריכה.

אחד משני הבנקים הגדולים בישראל מתכנן להפוך לבנק גלובאלי תוך עשור. איך הוא יגיע לקהלי היעד החדשים? איך ימתג עצמו מבנק מקומי לגלובאלי? האם הבנק יפתח בלוג או ויקי, כדי לעשות סיעור מוחות בין מנהלי האסטרטגיה והשיווק באינטרנט באינטרנט בבנק? האם יפרסם במדיה הישנה כדוגמת הCNN עם "אחוז קליעה" של 50% או יפרסם במדיה ההיפר-חדשה של ווב 2.0 עם אחוז קליעה הקלקתי של 100%? אלו שאלות שחשובות גם למנהל הפרסום שיווק באינטרנט באינטרנט בתוך הבנק וגם לחברות פרסום.

אחד משני העיתונים הגדולים במדינה, פיתח מותג חדש לפני כחמש שנים, וחלק מהתכנים המודפסים מופיעים באינטרנט תחת המותג החדש. זה היה לפני חמש שנים, איך העיתון יעביר תכנים בווב 2.0? איך הוא ימכור מודעות בווב 2.0? האם העיתון שפיתח מותג חדש במעבר מנייר לאינטרנט, צריך שוב מיתוג-מחדש במעבר מווב 1.0 לווב 2.0? מנכ"ל העיתון שהיה בכנס מדיה בינלאומי בחו"ל שמע דברים הפוכים ממה שאמרו לו הסמנכלי"ם שלו שיווק באינטרנט באינטרנט ולמכירות. למי להאמין? האם לשלם לגוגל לפי אחוזי הקלקה או לפי אחוזי מכירה או לפי אחוזי הרמת טלפון למוקד המכירות?

אחת משלושת ספקיות מכשירי הסלולר הגדולות בישראל, היא "סופרמרקט לטכנולוגיה" המייבאת מכשירים של מותג גלובאלי. איך הספקית יכולה להיות הספקית מספר אחד בישראל? איך להגדיל מכירות בקרב גילאי 15-25 שהם הקונים הנלהבים ביותר? האם לפרסם בשיטות ווב 1.0 או ווב 2.0? האם לפרסם גם במדיה קדם אינטרנטית מנייר וטלוויזייה? איך לארגן את מוקדי המכירה ואת שירות הלקוחות ברוח צעירי/ות ווב 2.0 האם לפתוח ויקי-שירות לקוחות? האם לארגן את השאלות הנפוצות בRSS? האם לרכוש פורטל ישראלי ולהתחיל להשתמש בו שיווק באינטרנט באינטרנט ויראלי?

אחת מארבע חברות המשקאות הגדולות בישראל מוכרת משקאות תחת למעלה מחמשה מותגים שונים, חלקם בינלאומיים וחלקם מקומיים. מנכ"ל החברה ב7 השנים האחרונות, היה בין החלוצים בישראל באימוץ שיטות ניהול אינטרנטיות (אי.ביזנס) ושיטות אספקה ומסחר ממוחשבות (אי.קומרס). כיום הוא מתלבט איך להמשיך ולהיות חלוץ בניהול. האם לפרסם את המשקאות בRSS של העיתונים? האם לשלם לפי קופונים שמדפיסים מהאינטרנט?

מאמר זה בא לענות על כל השאלות הללו, לתת טיפים, ולספק מילון למונחי הפרסום, המכירות שיווק באינטרנט באינטרנט בווב 2.0.

מהו שיווק באינטרנט באינטרנט 2.0? מהו שיווק באינטרנט באינטרנט בכלל?

שיווק באינטרנט באינטרנט קדם אינטרנטי - שיווק באינטרנט באינטרנט אינטרנטי

שיווק באינטרנט באינטרנט סתמי - שיווק באינטרנט באינטרנט הקשרי

מותגים להמונים - תגים לקהילות

שיווק באינטרנט באינטרנט מוכוון צרכים - שיווק באינטרנט באינטרנט מוכוון רצונות

שיווק באינטרנט באינטרנט בהפרעה - שיווק באינטרנט באינטרנט ברשות

דחיפה - משיכה

גורו השיווק באינטרנט באינטרנט קוטלר אמר "שיווק באינטרנט באינטרנט טוב מביא לידע כה ממוקד על הלקוח, עד שמאמץ המכירה הופך למיותר". אמירה זו מבהירה באלגנטיות את שלושת המושגים: 1. שיווק באינטרנט באינטרנט הוא מכלול של יוזמות להבנת השוק. 2. מכירה היא מכלול של יוזמות להבאת הלקוח להסכים לשלם עבור שירות או מוצר. 3. פרסום הוא אחד מסוגי מאמצי המכירה.

בישראל יש בלבול בין שלושת המושגים. שופרסל נקראת בטעות רשת שיווק באינטרנט באינטרנט אבל היא בעצם רשת מכירה. שיווק באינטרנט באינטרנט נחשב גם לפרסום, אך שיווק באינטרנט באינטרנט הוא אחד משלבי השיווק באינטרנט באינטרנט.

מאיפה בא הפרסום ולאן פניו מועדות?

לפי העיתון "האקונומיסט" השיווק באינטרנט באינטרנט באינטרנט הוא "מכונת השיווק באינטרנט באינטרנט האולטימטיבית" כדי להבין זאת נראה איך הוא התפתח. הפרסומת הראשונה הופיעה בשנת 1870 מיד אחרי ניצחון הצפון התעשייתי על הדרום החקלאי. ניצחון זה בישר את ראשיתו של מסע ניצחון גדול יותר: אם אנגליה הובילה את המהפכה התעשייתית הראשונה (1770-1870) בעזרת מכונות הקיטור המניעות מכונות תעשייתיות ליצור טקסטיל ומזון, הרי שארה"ב הובילה את המהפכה התעשייתית השנייה (1870-1980) בעזרת מכוניות דלק, מנועים אלקטרוניים ואלקטרוניקה צרכנית.

היקפי הייצור הענקיים בארה"ב הצריכו שיטות מכירה יותר דוחפניות שיצרו את ענף הפרסום. מאז הפרסומת הראשונה ועד להופעת האינטרנט, המפרסמים ידעו שכ50% מהוצאות הפרסום מתבזבזות על קהלים לא רלבנטיים, אבל לא הייתה שום שיטה לזיהוי איזה קהל רלוונטי ואיזה קהל לא רלוונטי. http://www.economist.com/business/displaystory.cfm?story_id=7138905 .

שוק הפרסום העולמי מגיע היום ל428 מיליארד דולאר. זאת אומרת שכ214 מיליארד דולר מתבזבזים!!!. היות ורשת האינטרנט יכולה למנוע כמעט את כל הבזבוז הזה הרי ברור שלאינטרנט יש פוטנציאל עצום של פרסום: משהו כמו 200 מיליארד דולר. כיום שוק הפרסום המקוון מגיע ל15 מיליארד דולר. מתוך זה גוגל לוקחת 40% דהיינו 6 מיליארד דולר. אבל מכירות הפרסום של גוגל הם רק חלק קטן מפוטנציאל זה. מיקרוסופט צופה ששוק הפרסום המקוון אכן יתקרב ב2015 ל200 מיליארד הדולר הנ"ל.

לכן מיקרוסופט בודקת את האפשרות לחלק אופיס וחלונות חינם תמורת פרסום. אבל לשם כך מיקרוסופט צריכה לעבור לווב 2.0 והיום אחרי עזיבת באבא ביל (גייטס) לעסקי הצדקה והתרומות, לא בטוח שמיקרוסופט תצליח. לכן לגוגל כיום יש שווי שוק של כ120 מיליארד דולר. גוגל היא בעצם סוכנות הפרסום הגדולה בעולם. אבל היא מוסווית בתור חברת חיפוש.

איך עובד פרסום הקשרי? מה זה פרסום בווב 3.0?

את הפטנט של גוגל הבא לידי ביטוי בשני מושגים: ראשית, AdWords פירושו לינקים לפרסום בצד תוצאות החיפוש, כשהמפרסם משלם לפרסומאי (במקרה זה גוגל) רק לפי הקלקה. בחלק מהמקרים הפרסומאי מבצע מכרז פומבי באינטרנט בין המפרסמים על קניית מילות חיפוש. שנית, AdSense פירושו לינקים לפרסומות עם בינה מלאכותית של ווב 3.0 הסמנטי, כשהלינקים תלויי הקשר Contextual advertising. את המושג הראשון המציאה חברת Overture שנרכשה על ידי יאהו כחלק מהתחרות מול גוגל. גם למיקרוסופט יש טכנולוגיה דומה הנקראת adCenter ול – eBay יש טכנולוגיה דומה הנקראת adContext.

אבל כל זה עובד בטקסט. איך עושים גוגל ופרסום הקשרי על ווידאו כדי להרוויח מאתרים כדוגמת www.youtube.com ? על מוסיקה כדוגמת KAAZA? על שיחות טלפון כדוגמת סקייפ? סטארטפים כמו http://www.zixxo.com וכמו www.ingenio.com מנסים לפתור את הבעיות הללו כמו שהם מנסים לפתור עוד בעיות בחזית הפרסום של ווב 2.0 כמו: איך עושים גוגל ופרסום הקשרי על טקסט אמורפי ולא מסודר כמו הבלוגים מלאי הסלנג של www.myspace.com ? איך עושים פרסום על משחקי מחשב מקוונים מרובי משתתפים http://doublefusion.com ?

שמונה טיפים

1. דור הX, ילידי 1970 ומעלה שהתבגרו עם המחשב והאינטרנט, כבר לא מאמינים בפרסומות טלוויזיוניות ועיתונאיות. בעידן הפוסט-טלוויזיוני והפוסט-עיתונאי של ווב 2.0 גם יחסי ציבור לא מועילים משום שהם נעשו יותר ויותר שקופים. גם רוב תוכניות המתיחות וגם המאמרים ה"רציניים" הם פרסומות מוסוות על סופרים ודוגמניות, מדענים ומיליארדרים ישראלים חדשים. הפרסומת בווב 2.0 צריכה להיות משתפת, משעשעת, לא חודרנית ולא מפריעה (ראה בפירוט טיפ מספר ). 2. הפחת למינימום את השימוש בבאנרים והגדל את השימוש בפרסום הקשרי ומשמעותי. הבאנר הוא "טלוויזיה במסווה של אינטרנט". 3. עבור לשיווק באינטרנט באינטרנט ופרסום ברשות וצמצמם את השיווק באינטרנט באינטרנט והפרסום בהפרעה. מנהל השיווק באינטרנט באינטרנט של יאהו, סת גודין, גילה את סוג השיווק באינטרנט באינטרנט הנקרא שיווק באינטרנט באינטרנט ברשות של העידן הפוסט-טלוויזיוני והפוסט-עיתונאי מול שיווק באינטרנט באינטרנט בהפרעה. כשאדם רואה סרט בטלוויזייה ופתאום הסרט נפסק בגלל פרסומות, זה שיווק באינטרנט באינטרנט בהפרעה. כשאני פותח עיתון של יום שישי ואני צריך לדפדף איזה מיליון דפי פרסום עד שאני מגיע למאמר הראשון (ואז אני מבין שזה מאמר מיוחצן מטעם), זה פרסום בהפרעה. 4. אם אתה מנהל הפרסום או המנכ"ל של חברה מרובת-מותגים ומרובת-מוצרים כמו חברת משקאות או חברת מכשירי סלולר, אל תחשוף רק את המוצרים "הלהיטיים" שלך. מ"חוק הזנב הארוך" (ראה המילון להלן) נובע שאתה תרוויח יותר ממכירת הרבה לא-להיטים מאשר ממכירת מעט להיטים. זאת בגלל הטיפ הבא. 5. לווב 2.0 יש "רוחב פס סמנטי" הרבה יותר גדול משל הטלוויזיה, העיתון או הרדיו. בווב 2.0. יש הרבה מילים להרבה מפרסמים ולהרבה מוצרים של אותו מפרסם. 6. צמצם את השימוש במותגים ועבור ככל האפשר לתגים. תן למשתמשים שלך במה בלוגית וויקית כדי לתכנן את סדר העדיפויות בקו המוצרים שלך. זהו ויקי-שיווק באינטרנט באינטרנט. המשתמשים מתייגים את המוצרים שמעניינים אותם יותר וזה מאפשר לך "רייטינג פנימי". 7. השינוי בשיווק באינטרנט באינטרנט ובפרסום ובמכירות, מצריך שינוי גם ב Back Office. אנשי. הCRM של ווב 1.0 כבר הראה ששיווק באינטרנט באינטרנט הוא קדם מכירה, מכירה היא מכירה, ושירות הוא אחרי-מכירה. אבל כולם ביחד מהווים מעגל משוב אחד. שירות פגום של מחלקת השירות יהרוס את כל מאמצי מחלקת השיווק באינטרנט באינטרנט והפרסום. 8. גם הייצור והיבוא יכולים לעבוד בזמן אמת או בכמעט זמן אמת בשל המשוב המהיר מהמשתמשים שלך בווב 2.0.

מילון לשיווק באינטרנט באינטרנט, פרסום ומכירות בווב 2.0. למילון ווב 2.0 הכללי ראה: http://he.web2.wikia.com

adCenter – טכנולוגיית הפרסום של אי.ביי

adContext – טכנולוגיית הפרסום של מיקרוסופט

adSense – תשלום לפי משמעות הקשרית. שכלול של adwords להלן

Adwords – תשלום לפי הקלקה על לינקים פרסומיים המופיעים בצד תוצאות החיפוש בגוגל. המושג הומצא על ידי חברה שנרכשה על ידי יאהו. חוק הזנב הארוך - חוק האומר כי בווב 2.0 או בדור השני של האינטרנט, יש ביזור של העוצמה והתוכן מהידיים של "כוכבים" מעטים לידיים של הרוב. דוגמאות: במוסיקה מדובר במעבר מלהיטים של מליוני עותקים, לשירים שנקנים על ידי מאות או יחידים. בספרים מדובר במעבר מלהיטים של עמוס עוז או טולסטוי לבלוגים שאותם כותבים רבים אך מספר רב של קונים קונים אותם בכמויות קטנות. בפרסום מדובר במעבר ממפרסמים שהם חברות ענק עם מסע פרסום של מיליוני דולארים למפרסמים קטנים עם תקציב פרסום גם של עשרות דולרים ב"גוגל אדסנס". תל"ה – תשלום לפי הקלקה CPC

תל"ח – תשלום לפי חיוג לטלפון CPD

תל"כ – תשלום לפי כתיבה בבלוג או בויקי

תל"מ – תשלום לפי מכירה Cost per sale – CPA

תל"ק – תשלום לפי קופון